Please activate JavaScript!
Please install Adobe Flash Player, click here for download

exground filmfest 27

exgroundfilmfestsiebenundzwanzig 25 crises in society are the big topics in the productions 2013/2014. In the award-winning Ethiopian film DIFRET, co-produced by Angelina Jolie, a 14-year old girl is threatened with death-sentence, because she killed her rapist. In the Kazakh film of the same title young Nagima tries to spare the child of her deceased friend a life in the orphanage. In the Philippine METRO MANILA paddy farmer Oscar moves to the big city in order to provide a better life for his family. In BAD HAIR a mother can’t come to terms with her son wanting to flatten his hair – she suffers from homophobia. In the documentary CHILDREN 404, lesbians and gays of the online-help group of the same name tell of ha- rassments in Russian everyday life. In China internet addicts get sent to re-educations camps, as we see in WEB JUNKIE. The Russian drama LEVIATHAN is a razor-sharp analysis of a society on the brink of dissolution. Gripping as a Hollywood-thriller is the documentary THE GREEN PRINCE about an Israeli intelligence informer. Love and genre are present as well: THE WAY HE LOOKS is an adorable film about love with a blind boy taken back and forth. In SOMETHING MUST BREAK two men fall in love, who are still in search of their sexuality. On the contrary, ON THE JOB is an action thriller showing two sides of a story. In the horror-fairy-tale musical PATCH TOWN (the most eccentric exground has to offer this year) little cabbage-head babies have to be rescued. And in HORSEHEAD girls’ nightmares in fascinating images are to be seen late at night. Breathtaking images of young artists are offered in GRAZING THE SKY. You can laugh in the winner of the Locarno Audience Award: in SCHWEIZER HELDEN asylum seekers for christmas stage „Wilhelm Tell“ by Schiller. Of course, we offer you stars, too. In ABUSE OF WEAKNESS Isabelle Huppert embodies director Catherine Breillat’s alter ego after her stroke and is taken in by a charming fraudster. Heavy gear in the snow accompanies Stellan Skarsgård on his revenge crusade in IN ORDER OF DISAPPEARANCE – with Bruno Ganz as mafia boss „Papa“. And last, but not least the tidbit, the audience favorite in Cannes, the award-winner of many other festivals, the Argentine entry for the Oscars; in short – the film you definitely shouldn’t miss: WILD TALES, the very black thriller comedy about the evil in all of us. Das mexikanische Kino hatte seine Blütezeit in den 1930er- bis 1950er-Jahren. In dieser frühen Phase bediente die mexikani- sche Filmindustrie ihr Publikum mit gängigen Mexiko- Klischees; untermalt von Mariachi-Musik, Prügeleien und viel Gefühl. Erste internationale Anerkennung ge- lang Luis Buñuel mit seinem Film DIE VERGESSENEN. In den 1950er-Jahren eroberten Hollywood-Produk- tionen den mexikanischen Markt und beendeten diese goldene Ära. Erst mit Beginn der 1990er- Jahren entwickelte sich – mit Regisseuren wie Alfonso Arau, Alejandro González Iñárritu, Guillermo del Toro, Carlos Reygadas und Alfonso Cu- arón – ein neues mexikanisches Kino, das an die früheren Erfolge anknüpfen konnte. In Kooperation mit dem Mexikanischen Filminstitut (IMCINE) und dem Internationalen Filmfestival Guanajuato richten wir unseren Blick auf das aktuelle Filmschaffen junger und vielversprechender mexikanischer Regisseure: mit acht Spiel- und Dokumentarfil- men sowie zwei Kurzfilmprogrammen – davon zahlreiche internationale, Europa- und Deutschland-Premieren. Der mexikanische Spielfilm ist in Bewegung: In A SEPARATE WIND machen sich zwei Teenager auf ins 2.500 Kilometer entfernte Casa Grande, ONE FOR THE ROAD nehmen drei Rentner zum Motto, um den letzten Willen ihres Freundes zu erfüllen, und GUTEN TAG, RAMÓN erzählt die Geschichte eines Mexikaners, der beim sechs- ten Fluchtversuch in Wiesbaden landet. GÜEROS zeigt in Schwarz-Weiß-Bildern eine urbane Odyssee in einer alten Karre, und in LOS ÁNGELES bereitet eine Familie die Flucht des ältesten Sohnes in die USA vor. Die Tragikomödie THE HAMSTERS zeigt eine Mittelklassefamilie, in der jeder sein Geheimnis vor dem anderen verbirgt. Weni- ger verborgen gewährt uns der Dokumentarfilm THE NAKED ROOM intime Einblicke in das Leben depressiver Kinder und in THE YEARS OF FIERRO leiden wir mit dem am längsten inhaftierten Mexikaner in einem Todestrakt in den USA mit. Zum Länderfokus Mexiko haben wir eine bunte Piñata gebastelt: eine gefüllte Pappmascheefigur, in der es viele (filmische) Überraschungen und Gäste aus Mexiko zu entdecken gilt. The Mexican cinema had its heyday in the 1930s to 1950s. In this early phase the Mexican movie industry served their audience the usual clichés about Mexico; accom- panied with Mariachi music, punch-ups and lots of feelings. First international reco- gnition gained Luis Buñuel with his film LOS OLVIDADOS. In the 1950s, Hollywood productions conquered the Mexican market and ended the golden era. Only in the early 1990s a new Mexican cinema developed, which could take up the old successes – with directors such as Alfonso Arau, Alejandro González Iñárritu, Guillermo del Toro, Carlos fokus mexikofokus

Seitenübersicht